Turinys:
ToggleTrumpai
- „Bedrock Robotics“ surinko 80 milijonų dolerių statybinės įrangos modifikavimui su AI varoma automatizavimu.
- Pradedant siekiama išspręsti šalies darbo jėgos trūkumą ir pagerinti darbo vietos saugumą.
- Jos autonominės sistemos jau veikia keliose valstijose, o 2026 m. Numatomos diegimo be operatorių.
San Fransiske įsikūrusi „Startup Bedrock Robotics“, kuriai buvo sustabdyta darbo trūkumo, statybų svetainės visoje JAV, praėjusią savaitę paskelbė, kad surinko 80 milijonų dolerių autonominiams ekskavatoriams ir buldozeriams dislokuoti, neturėdami žmonių.
Bendrovė, kuri atsirado iš slapto pranešimo, modifikuoja standartinę sunkiąja įranga su kameromis, jutikliais ir mašininio mokymosi programine įranga, skirta naršyti neapdorotą reljefą ir atlikti kasimo darbus su minimalia priežiūra. Rėmėjai sako, kad tai galėtų padėti panaikinti didėjantį darbo atotrūkį, kuris atidėtų būstą, kelius ir energetikos projektus visoje šalyje.
„Visi šie makroekonominiai spaudimai lemia didžiulį poreikį kurti“, – pasakojo „Bedrock“ robotikos įkūrėjas ir generalinis direktorius Borisas Sofmanas Iššifruoti. „Tuo pačiu metu statybų darbo jėga yra trumpas per pusę milijono žmonių. Keturiasdešimt procentų šios darbo jėgos pasitraukia per 10 metų, o naujų dalyvių nėra pakankamai, kad galėtų susitikti su dabartine – vien auga – demand.“
Remiantis 2025 m. Birželio mėn. JAV darbo statistikos biuro ataskaita, beveik 400 000 statybos darbo vietų lieka neužpildytos. „Bedrock“ atsakymas į šį trūkumą yra „Bedrock“ operatorius-AI maitinama sistema, kuri tradicines statybines transporto priemones paverčia autonominėmis mašinomis. Operatorius naudoja kameras, jutiklius ir mašininio mokymosi modelius, kad suprastų reljefą, ir atlikti kasimo užduotis, pateikdama realiojo laiko atnaujinimus projektų vadovams.
Sofmanas teigė, kad dėl kylančios paklausos ir lėtinio darbo jėgos trūkumo derinio automatizavimas tapo ne tik naudingas esmei, bet ir kovojant su traumomis darbo vietoje.
„Statyba yra labiausiai sužeista pramonė visoms darbo rūšims“,-teigė Sofmanas. „Taigi yra didžiulė paklausa, nepakankama darbo jėgos pasiūla, didėjančios išlaidos ir projektai, kurie paprasčiausiai nepadaromi.“
Remiantis JAV darbo statistikos biuro duomenimis, 19922 m. Sunkiosios mašinos nužudė 199 darbuotojus. Dalis 738 mirčių, kurias sukėlė kontaktas su įranga ar objektais. Rizika, įskaitant gniuždymą, amputacijas ir CABS išjudimus, buvo išsamiai aprašyta 2024 m. Pramoninių sužalojimų advokatų kontoros „Talbot“, „Carmoche“ ir „Marcello“ pranešime.
Nors AI ir automatizavimas sukėlė susirūpinimą dėl darbo perkėlimo ir prasmės praradimo, Sofmanas teigė, kad realybė yra daug sudėtingesnė. Nepakanka darbuotojų, įeinančių į lauką, automatizavimas gali padėti išlaikyti projektus kelyje ir net sukurti daugiau darbo vietų, pagreitindami plėtrą.
„Jei padarysite tai efektyviau, tai atrakina finansuojamus projektus, bet negalėjo tęsti“, – sakė jis. „Tai sukuria darbo vietas, palaiko ekonomiką, gamybą plečiasi, pastatyta daugiau būsto ir kainų krinta, infrastruktūra pagerėja, energetikos projektai juda į priekį – ir visa tai sukuria dar daugiau užimtumo“.
Be saugos, nemažas robotų statybinių transporto priemonių naudojimo pranašumas yra jų sugebėjimas nuolat veikti iki 24 valandų per parą.
Bedrockas nėra vienas statydamas autonomiją statybų vietose. Sukūrė robotikos aprangos ekskavatorius su savo egzosistemos rinkiniu, skirtu bepiločiui kasti, o „Safeai“ konvertuoja sunkvežimius ir krautuvus su „Retrofit Autonomy“ paketais. Naujesni startuoliai, tokie kaip „Polymath Robotics“, kuria pramoninių transporto priemonių „Pugl-and-Play“ autonomijos krūvas, o „Lumina“ kuria „All-Electric“, savarankiškai vairuojančius buldozerius.
Tuo tarpu tokie sunkūs svoriai, kaip „Caterpillar“ ir „John Deere“, išleidžia savo autonomines mašinas-„Caterpillar“ savarankiškai važiuojantys sunkvežimiai jau juda milijonus tonų karjerų, o Deere neseniai pristatė autonominį savivartį ir AI varomų traktorių ir šikšnosparnių parką.
Šis konkurencijos lygis lemia investicijų padidėjimą, o pasaulinė statybų robotų rinka iki 2033 m. Sieks 8 milijardų JAV dolerių.
Paprastai protingas Informacinis biuletenis
Savaitės AI kelionė, kurią pasakojo generacinis AI modelis.