Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Nacionalinei švietimo agentūrai (NŠA) inicijuojant mokyklų išorinio vertinimo koncepcijos ir tvarkos atnaujinimą, spalio 21 dieną NŠA surengta pirmoji vieša diskusija. Diskusijoje dalyvavo mokyklų vadovų asociacijų, aukštųjų mokyklų, mokslininkų, ministerijos ir NŠA atstovai, patyrę mokyklų išorės vertintojai.
Diskusijos dalyvius pasveikinęs švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius sakė, kad permąstant mokyklų išorinio vertinimo modelį labai svarbu atsižvelgti į švietimo bendruomenės lūkesčius, girdėti ir suprasti mokyklose dirbančius mokytojus, mokyklų vadovus, įvertinti kokybės kriterijus taikant Geros mokyklos koncepcijos ir darnaus vystymosi švietime principus.
Mokyklų vadovų asociacijų atstovai kėlė klausimą, kas yra gera pamoka ir ar turime jos standartą. Taip pat atkreipė dėmesį į mokyklos vidinio įsivertinimo reikšmę ir koreliaciją su mokyklos veiklą reglamentuojančiais dokumentais. Pažymėjo, kad mokytojų administracinės naštos mažinimas, susitarimai dėl švietimo kokybės vertinant tiek mokinių pasiekimus, tiek asmenybės ūgtį – vieni iš svarbiausių uždavinių keičiant mokyklų išorinį vertinimą.
Vykusioje diskusijoje akcentuota savivaldybių, kaip mokyklos steigėjų, pagalba, konsultacijos ir grįžtamasis ryšys po atlikto kokybės vertinimo, glaudesnis bendradarbiavimas su švietimo centrais keliant mokytojų kvalifikaciją ir sinergija su savivaldybių švietimo padaliniais bei mokyklomis tobulinant švietimo kokybę ir užtikrinant mokyklų pažangą.
Nutarta, kad svarbu į mokyklų vertinimo naudą žvelgti per keturis vertės visuomenei kriterijus: teigiamą poveikį – mokinių akademinių pasiekimų gerinimą ir asmenybės ūgties stiprinimą, visuomenės pasitikėjimą išoriniu vertinimu, paslaugos kokybės rezultatus ir efektyvumą.
Toliau vystant diskusijas su suinteresuotomis šalimis ir ieškant geriausių sprendimų kuriant tvarią mokyklą, bus parengtos mokyklų vertinimo modelio gairės ir pristatytos švietimo bendruomenei.
Ministerijos ir NŠA inicijuota nauja mokyklų vertinimo koncepcija mažins administravimo naštą mokykloms, bus peržiūrimi kokybės kriterijai ir rodikliai, nes dabartinė mokyklų išorinio vertinimo metodika, siekianti labiau prižiūrėti ir kontroliuoti mokyklų veiklą, nebeatitinka atnaujinto ir vertybių bei kompetencijų ugdymu grįsto ugdymo turinio, visuomenės lūkesčių. Siūloma atsisakyti privalomo pamokų stebėjimo, diskutuojama, kokių dabar privalomų dokumentų pildymo reikėtų atsisakyti.
