Mokymasis kitose edukacinėse aplinkose | Miesto naujienos


Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje vykdant pasirengimą Tarptautinio bakalaureato (pagrindinio ugdymo-MYP) programos įgyvendinimui, vadovaujamasi visuminiu vaiko ugdymu, kai ugdymas grindžiamas nuostata, jog pasaulis yra integruota visuma, kurioje viskas susiję.

Šiuolaikinė švietimo sistema vis labiau pabrėžia ne tik žinių perdavimą, bet ir bendrųjų kompetencijų lavinimą. Vienas iš efektyviausių būdų, kaip pasiekti šiuos tikslus, yra mokymasis netradicinėse aplinkose.

Muziejai, gamta, istorijos paminklai ir kitos netradicinės aplinkos suteikia neįkainojamą galimybę gilinti žinias, plėtoti kūrybiškumą, taip pat lavinti socialinius ir emocinius įgūdžius. Tokios pamokos atveria akis ne tik į teoriją, bet ir į praktinį gyvenimą, padedant vaikams susikurti gilesnį ryšį su pasauliu.

Mokymasis pagal Unitus yra viena iš inovatyviausių ir veiksmingiausių šiuolaikinio švietimo metodikų, orientuota į integruotą požiūrį, kuris jungia įvairias disciplinas ir skatina mokinius gilintis į temą per įvairias patirtis. Unitai yra mokymosi vienetai, kuriuose mokiniai tyrinėja konkrečią temą ar klausimą iš įvairių pusių, sujungdami teoriją su praktika ir skirtingų dalykų žinias.

Lietuvių kalbos mokytojos kartu su mokiniais įgyvendino dviejų Unitų skyrius: „Knygnešių keliais“ ir „Kalba kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys“. Vaikai lankėsi  „Lituanistikos židinyje“, kur turėjo galimybę susipažinti su eksponuojamais dokumentais, knygomis ir kalbininkų daiktais.

Mokiniai suprato, kad kalba- tai ne tik gramatika ar skyryba, tai gyvas, įdomus reiškinys, kuriuo galima žaisti, paliesti rankomis. Lankydamiesi Lietuvos  Nacionaliniame muziejuje, „ Pasaulio dydžio Lietuva: mūsų migracijos istorija“  išgirdome įvairiausių istorijos įdomybių tiesiai iš ekspertų lūpų, gilinomės į Lietuvos migracijos procesus nuo XIX a. vidurio iki šių dienų.

M. Jankaus muziejuje mokiniai išbandė knygnešių dalią – slėpė ir gabeno „draudžiamą“ spaudą, sužinojo, su kokiais iššūkiais susidūrė knygnešiai kovodami už lietuvišką žodį. Lankė istorines vietas, klausėsi įdomių pasakojimų ir dar labiau įvertino laisvę skaityti bei rašyti gimtąja kalba.

Taigi muziejuose mokiniai turi unikalią galimybę pažinti istoriją, kultūrą, mokslą ir meną gyvai.  Taip įgyja žinių apie praeitį ar meną, lavina gebėjimą analizuoti, klausti bei kritiškai vertinti.

Pavyzdžiui, lankantis istoriniuose muziejuose galima ne tik išmokti apie svarbius istorinius įvykius, bet ir išgyventi jų atmosferą per interaktyvias eksponatų ekspozicijas. Tokiu būdu mokiniai geriau suvokia praeities ir dabarties ryšį, mokosi įvertinti įvairias perspektyvas.

Keliaudami, mokiniai patiria ne tik geografinės erdvės pokyčius, bet ir kultūrinius, istorinius bei socialinius. Tokios kelionės, kaip, pavyzdžiui, „knygnešių keliai”, atveria duris į tautos istoriją ir kovą už laisvę.

Mokiniai ne tik sužino apie svarbius įvykius, bet ir susipažįsta su jų paveldu, įvertina knygnešių vaidmenį kovojant už švietimą ir kultūrą. Tai ne tik skatina istorinį mąstymą, bet ir ugdo pasididžiavimą savo šalimi, jos istorija ir tradicijomis.

Mokymasis už mokyklos ribų ne tik plečia žinių akiratį, bet ir lavina svarbius socialinius bei emocinius įgūdžius. Kelionės ir ekskursijos dažnai apima grupinį darbą, kur kiekvienas mokinys prisideda prie bendro tikslo.

Tai ne tik moko bendradarbiavimo, bet ir stiprina komandos formavimą, atsakomybės jausmą ir empatiją. Tokios patirtys padeda mokiniams geriau pažinti save ir kitus, formuoja pasitikėjimą ir gebėjimą spręsti problemas kartu.

Mokymasis pagal Unitus yra viena iš inovatyviausių ir veiksmingiausių šiuolaikinio švietimo metodikų, orientuota į integruotą požiūrį, kuris jungia įvairias disciplinas ir skatina mokinius gilintis į temą per įvairias patirtis.

Unitai yra mokymosi vienetai, kuriuose mokiniai tyrinėja konkrečią temą ar klausimą iš įvairių pusių, sujungdami teoriją su praktika ir skirtingų dalykų žinias. Vienas svarbiausių Unitų metodikos privalumų yra komandinio darbo skatinimas.

Mokiniai dirba grupėse, sprendžia problemas, dalinasi atsakomybe ir kartu siekia bendro tikslo. Tai leidžia ugdyti socialinius įgūdžius, tokius kaip bendradarbiavimas, komunikacija, empatija ir konfliktų sprendimas.

Dirbdami su bendrais projektais, mokiniai išmoksta dirbti kaip komanda, priimti skirtingas nuomones ir spręsti iškilusias problemas. Mokymasis pagal Unitus ne tik praplečia mokinių žinių ribas, bet ir suteikia jiems galimybę integruoti skirtingas disciplinas, gilintis į temas per praktines patirtis ir tobulinti asmenines bei socialines kompetencijas.

Unitai yra veiksmingas būdas ugdyti kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimo įgūdžius, kurie yra būtini tiek šiuolaikiniame švietime, tiek gyvenime už mokyklos ribų.

• Loretė Sarapinienė ir Sigita Lembutienė, Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos mokytojos





Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -